Rozvrh

Zdravím, chtěla bych se zeptat jakým způsobem se dělá rozvrh slyšela jsem něco o tom, že nějaké předměty jsou dané a pak, že si to nějak doplním nějak... podle toho na který ten předmět chci chodit či co? Jak jsou ty dané pevné předměty rozstažené do celého dne? Díky :)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

Tohle záleží na konkrétní

Tohle záleží na konkrétní vysoké škole/fakultě. Třeba na 2. LF to bylo tak, že drtivá většina předmětů je povinných a nějaké ty volitelné se pak objevují až později během studia. Za nás třeba byly ve 4. a 5. ročníku. A studenti si museli vybrat alespoň jeden ve 4. ročníku a myslím, že alespoň dva v 5. ročníku. Ale nikdo mi nebránil, vybrat si jich i víc.:-)

Ale není to tak, že bys i člověk řekl: anatomie je fuj, na tu chodit nebudu, naženu ty kredity na jiných předmětech... Takhle to nejde. Anatomie (a spousta dalších předmětů) jsou - řečeno slovy klasiků - conditio sine qua non.

Jsou sice snahy zavádět kredity i na lékařských fakultách (a snad už i zavedeny jsou), ale přijde mi, že je to jen formalita...

No ještě to doplním - zdá se,

No ještě to doplním - zdá se, že alespoň na 2. LF je více volitelných předmětů už i v nižších ročnících:

http://online.lf2.cuni.cz/vp/

.

Díky :) takže to chce prostě dobře vychytat časově dobrý rozvrh :)

No, jak se to vezme...

No, jak se to vezme... Konkrétně na 2. LF je celý ročník rozdělen do určitého počtu kruhů. Za mě to bylo osm, ale pak se začalo nabírat více lidí, tak se kruhů dělalo i deset - alespoň v nižších ročnících. Ve vyšších se to pak zase zredukuje na těch 8.

Přednášky jsou obvykle pro celý ročník - jsou v posluchárnách, kam se těch 160-200 lidí i vejde. Ale zase jsou nepovinné (většinou), takže na spoustu přednášek ne každý chodí. A pamatuji i takové přednášky, kam jsem z celého ročníku dorazil jen já a ještě jeden spolužák či spolužačka...

Pak jsou semináře a cvičení - tam je účast povinná, ale zase je to interaktivnější, takže tam by tolik lidí být nemohlo - proto je to rozdělené po kruzích. Něco mají třeba 2 kruhy dohromady (což je dejme tomu 30-40 lidí), něco má jen jeden. No a tyhle věci jsou tak různě rozhozené během týdne... A záleží tedy, do jakého kruhu člověk bude zařazen. Jak to pak vypadá, viz třeba zde:

http://www.lf2.cuni.cz/Studium/rozvrhy/1m.htm

A volitelné předměty - ty různé varianty tělocviku, co jsou v prvním ročníku, bych ani nebral v potaz. Ve vyšších ročnících je pak bloková výuka - normální výuka je obvykle dopoledne a odpoledne zůstávají volná - právě na všechny tyhle různé volitelné předměty...

Jo tak

Aha tak to dává v celku aj smysl, no ty přednášky :D :D jak se v tom rozvrhu začne člověk trochu orientovat tak to bude o něčem jiném. Nevypadá to zas až tak hrozně jak slýchávám. Hrozné to asi bude ale na první pohled v celku dobré :) Díky

Já když nastoupil do prváku,

Já když nastoupil do prváku, tak ten rozvrh celkem šel - většinou jsme začínali někdy ráno od 8, ale byly i výjimky - třeba na anatomii jsme se s asistentem dohodli, že toho je tak moc, že abychom to stihli, tak budeme chodit už na sedmou. :-) V pondělí jsme zase začínali až přednáškou v 10 - to bylo fajn v tom ohledu, že jak jsem jezdil na víkendy domů (nejsem původně z Prahy), mohl jsem pak do Prahy jezdit až v pondělí ráno, místo v neděli večer. A odpoledne se většinou i nějak rozumně končilo... Nejpozději se končilo snad někdy mezi 17-18 hod a to snad jen jeden den v týdnu a ještě asi nějakými přednáškami, které mnozí považovali za zbytečné.

Pak jsem slyšel nějaké zkazky z 3. LF, že tam rozvrh měli trochu víc rozházený - že třeba někdy měli až do 7 večer... Ale zase během dne prostoje o délce třeba 4 hodiny. Ale někdo i tohle vítá - zase si třeba zaleze někam do knihovny a je spokojený...