Rok 2006 - únor

Původní diskuse ze stránek Medical Underground. Už pouze pro čtení, k dalšímu diskutování využijte nové diskusní fórum. :-)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

ahoj, ja jsem taky na gymplu a taky se budu hlasit. za chemika ani fyzika se nepovažuju, takže vysvětlení toho vyrovnávání ti vědecky nepodám :) ale nevědecky-všechno v přírodě směřuje k rovnováze, tak snad proto se ta voda dere k cukru. ja vim, moc hodnotný příspěvek do vaší diskuze to není... :)

Ahoj.Rád bych věděl,jestli během pitevního týdne probíhá dopoledne i normální výuka.Děkuju.

Ne, ze bych o tom neco vedel, ale z vety "Ostatní výuka končí vždy ve 13.00 hodin." na strance o cvicenich, bych soudil, ze ano... :-)

Ano, probíhá. Aspoň tomu

Ano, probíhá. Aspoň tomu tak bylo v minulých letech. V dobách ještě dávnějších, kdy jsem byl v prváku já, to vypadalo tak, že pitevní cvičení byla ve 4 turnusech, vždy pro dva kruhy najednou (bylo celkem osm kruhů). Výuka normálně běžela a ty dané dva kruhy od ní byly "osvobozeny" - aby mohli od 8.00 do 17.00 strašit na pitevnách... A ten týden v ostatních předmětech si prostě měli nějak dohnat.

Bylo to proto, že anatomický ústav tehdy 2. LF měla společný s FTVS a to ve Vokovicích (v budově FTVS). Kapacitně by to prostě celý ročník najednou neutáhlo. Teď je anatomický ústav společný s 1. LF, která vzhledem k tomu, kolik přijímá lidí, musí být pěkne "naddimenzovaná" - aspoň na poměry 2. LF. Ale divím se, že to taky není od rána, celý den. Takhle se ještě rozptylovat od anatomie (to je přeci na medicíně ten nejdůležitější předmět, že :-) nějakými jinými předměty - to by se mi fakt chtělo...

Ahoj všem, měla bych velikou prosbu na Evičku, která psala 16.11. v této diskusi o své zkušenosti s prací a školou zároveň, jestli by se mi mohla prosím prosím ozvat na e-mail, měla bych pár konkrétních otázek, které mě tak trošku trápí..byla bych moc vděčná..děkuji G.

to gabule: Ahoj! Kdyby Te to neobtezovalo, mohla bys mi napsat jake "konkretni otazky" Te to napadly? Ja jsem trochu typ "kdyz se chce vsechno jde" a zkusenost mi dava za pravdu :-) Ale, ackoliv o tom hodne premyslim - jak studovat a zaroven pracovat - tak me nejspis nektere konkretni problemy nedochazeji... Dik!

Ahojte :) pre tych ktori este vahaju:

podla Evkinho mailu ktory mi poslala v novembri je jasne ze to ide sklbit pracu so skolou, treba si to vediet zorganizovat aj ja si osobne myslim, ze ked sa chce, vsetko sa da :) Ak by niekto chcel znenie toho mailu,mozem kludne preposlat text. Pekny den, Verca

Ahoj lidi! Chtěl bych Vás požádat, zda byste nezaslali jakékoliv své postřehy a vlastně jakékoliv reakce na školu a na studium na VŠ! Předejte své moudra mladším! Své příspěvky posílejte na skolak.zde@seznam.cz ! Vaše “díla“ budou umístěna na www.skolak.zde.cz !!! DÍKY!

Veronika: To bych byl moc rad! Dik!

Pro Marka: A proč by to někam posílali? Ať to radši rovnou napíšou do wiki... Nic proti odkazu na jiné stránky, ale pokud chceš rovnou přetahovat lidi, kteří by byli ochotni poskytnout nějaké informace, moc se mi to nelíbí. Navíc ty stránky vypadají nic moc. Už jen to nečitelné písmo... Comic Sans se dá použít tak na nadpisy, ale ne na celé stránky. A je tam na můj vkus až moc reklam. Tolik banerů na stránce snad nemají ani na iDnes...

minulej tejden psali v lidovkách, že bezkonkurenčně nejlepší lékařská fakulta je lf3. tak nevím, kam mám teda jít, dřív jsem myslel, že nejlepší jsou dvojka a hradec... a mám ještě jeden dotaz-všude čtu, jak je lf1 strašná a tak. má aspoň nějakou výhodu?vezmou mě tam pravděpodobně bez přijímaček. přemýšlím o vědecké kariéře, jaká fakulta by pro mě asi byla nejlepší? díky za odpovědi

No, nevěřil bych všemu, co píšou v kdejakých novinách. Ten samý článek jsem asi četl v elektronické podobě. Nějak jsem z něj vůbec nepochopil, podle jakých kritérií ty fakulty vůbec kdo hodnotil... Některé věci v tom článku jdou argumentačně velmi snadno a rychle vyvrátit...

Výhrady vůči 1. LF už se tu propírali často. Na co si studenti stěžují nejčastěji - občas se s nima jedná jako s dobytkem (prostě je jich moc, hlavně na začátku studia). Později je to snad trochu lepší. I když - i ve vyšších ročnících si někteří stěžují, že jich je na klinické předměty taky moc a že pak chodí po pokojích po 20...

S tím možná souvisí další výtka. Z 1. LF si někteří stěžují, že neměli moc praktické výuky, že "neumí šáhnout na pacienta". Sám tohle nejsem schopen moc objektivně hodnotit, to bych asi musel studovat na všech fakultách, abych je mohl porovnávat. Kdyby o to více byli studenti z 1. LF teoretici, mohlo by se zdát, že je to fakulta vhodná pro start vědecké dráhy. Já si ale myslím, že něco takového jde stejně dobře i na jiných fakultách. Nevím, jak přesně je tomu teď na 3. LF, ale z toho, co vidím na 2. LF se zdá, že podmínky jsou teď něčemu takovému zvlášť nakloněny (MD./PhD. program, nové vedení fakulty). Ale nikdo nikomu nebrání po absolvování jedné fakulty pokračovat s postgraduálem kdekoliv jinde, pár takových lidí také znám...

Ahoj. Rád bych se zeptal letošních uchazečů o studium na pár otázek. Chci se hlásit na všechny tři pražské fakulty a ještě do Plzně. Zajímá mě, jak fungují ty internetové přihlášky ? Co musím ještě poslat poštou ? A na závěr, je možné přehnout přihlášku napůl, když jí budu dávat do obálky ? Nevím, jestli to nezpůsobí nějaké problémy. Předem děkuji za odpověď ! Ahoj

Ad elektronické přihlášky: Mě tedy přihlášky ke studiu fakt zajímat nemusejí, ale i tak jsem z toho mála, co o nich vím, pochopil, že se po vyplnění musí také jeden exemplář vytisknout, podepsat a poslat běžnou poštou. Nebo to snad z tohoto textu není jasné?

http://www.lf2.cuni.cz/Studium/pr/prihlaska.htm

Přehnutí by podle mě vadit nemělo. Kdyby ano, mají na to upozornit...

Chtel jsem se zeptat: jak v testu studijnich predpokadu testuje pamet??

zdravim. jako skoro budouci medik mam take jeden dotaz. hlasim se na tri fakulty: lf1, hradec, olomouc. ne vsak jako vseobecny, ale na zubarinu. do hradce jiz mam 99% jiste, ze se dostanu (bez prijimacek za prumer). ostatni dve mam dle mych uvah a propoctu docela velkou sanci se dostat take :) proto se vas ptam, ktera fakulta je pro zubare dle vasich nazoru nejlepsi? blbe je, ze treba na lf2 ani lf3 se zubarina nestuduje :( diky za odpoved

kurec, ted to po sobe ctu a pripadam si jak nejaky chvastavy debil. tak to neni, nechtel jsem, aby to tak vypadalo.

S tim testovanim pameti u testu vseobecnych studijnich predpokladu,to by me taky zajimalo.Pokud nekdo vi vice,budu rad za info.Diky

Pro Honzu a Ondru. Pokud si pamatuji, tak paměť (alespoň před pár lety :-)) testvovali tak, že přes meotar nám něco promítli na tabuli, měli jsme určitou dobu na zapamatování, a pak nám kladli otázky, které jsme museli zodpovědět. Bylo to něco ve stylu, že tam bylo jméno pacienta, diagnóza, povolání pacienta, jméno ošetřujícího lékaře atd. A dotazy pak byly např. Jak se jmenuje ošetřující lékař pana Nováka? Který pacient má jaterní cirhózu? a podobně. A pak tam bylo ještě pár podobných vychytávek :-)

Nejdřív jsem chtěl napsat, že s náma při pohovoru hráli pexeso, ale myslím, že i za nás to bylo tak jak psala Andula. :o)

to Filip.Co sem slyšel,tak nejlepší zubárna je v Hradci.Od začátku je kladen důraz na praxi,takže vylezeš jako velice kvalitní MDDr.:)

Chtěla bych se zeptat, jaký průměr musím mít, aby mě vzali na 1. a 3.lf? Oni sice píšou, že do 1,20, ale budou brát na 1. asi 230 a na 3. 5O, zajímalo by mě, jaký ten průměr musí asi přibližně být doopravdy. Slyšela jsem něco o 1,08 na 1.lf, což mi přijde neuvěřitelný. Jen si to představte - 230 lidí, kteří mají průměr za poslední čtyři roky do 1,08......brrr:)

No, co se testu paměti týče, já jsem dělal přijímačky minuej rok a nepamatuju si, že by tam byl test paměti.

Katka: No a? :-) Tak mají průměr do 1,08. Stejně jich přes půlku vyhoděj hned v prváku... :o)

Jirka: Třeba máš špatnou pamět. :-) Nebo to bylo něco tak stupidního, že by tě ani nenapadlo, že se tím testuje zrovna paměť. No a nebo je tu třetí možnost, že to od té doby fakt zrušili... Sice bych se to teoreticky mohl snažit někde zjišťovat, ale zase si říkám, ať ty přijímačky nejsou úplná fraška. Jakoby nestačilo, že ve wiki sbíráme témata k tomu ústnímu pohovoru...

diky za odpoved. co ja vim, tak LF1 do 1,20, LF3 do 1,20, Olomouc do 1,20, Hradec do 1,10 vcetne.

ale na letosnim Gaudeamu jsem se bavil s babkama s LF1 co tam byly a rikaly ze loni se do tech 230 bez prijimacek vesli i ti, co meli tech 1,20. a u zubaru na LF1 nevedela presne ale rikala asi 1,12

babkama Z LF1, samozrejme

tak to dekuju moc:) Mam 1,17 a mit jistotu, ze me vzali aspon na tu prvni, by bylo fajn (teda, ne ze bych prave tam chtela:)

Katka: na ktere davas jeste prihlasky? kdyztak moje ICQ je 66519151

to katka a filip: ahoj, taky bych chtěla zkusit štěstí na průměr, ale moc nadějí si nedávám. Chtěla bych se zeptat, posíláte žádost o prominutí na všechny fakulty, nebo jen na trojku? mam totiž pocit, že podle učitelskych novin jen tady chtějí nějaký ten dopis se žádostí...diky

Žádost o prominutí? To jako žádost o prominutí zbytku trestu pro Opočenského? :-) Nebo žádost o prominutí přijímacích zkoušek? Kdybyste se radši místo blbostí učili na ty přijímačky... :o)

žádost o prominutí přijímaček samozřejmě :) a učit se-to je jasný, ale mít nějakou jistotu by taky nebylo špatný :)

no ja davam na LF1, LFHK a Olomouc. jinde krome Brna zuby nejsou. a zvlastni zadst po me chteji jenom na LFHK. ale myslim ze neni problem neco natukat ve Wordu, parkrat vytisknout, podepsta a prilozit k prihlasce. takze ty zadosti dam ke kazde prihlasce.

Jo jo, tohle se naučte. Psát občas o ničem... Si pamatuji, jak občas lidi rozhodí, když mají napsat třeba odvolání, když přijímačky nevyjdou. Nebo žádost o rozložení/opakování ročníku, etc. Většinou si říkají: "o čem tam mám sakra psát?" Není to nic jiného, než jen byrokracie a zvykejte si, že jí ještě v životě zažijete hodně. Takže - naučit se takový ten klasický mustr, jak se píšou formální dopisy (hlavička - kdo to píše, pak komu se to píše, datum, věc, nějaké to elegantní oslovení - s obecným "Vážení", když nevíte, komu to píšete nic nezkazíte) a pak stačí někdy i jedna věta. :-) Ale dvě nebo tři jsou někdy lepší... Nebo jste nikdy neviděli takové ty zprávy/dopisy typu: "Oznamujeme, že se nestalo nic, co bychom mohli oznámit."? Tak přesně v tomhle duchu se dají psát třeba odvolání. "Vážení, dovolte mi, abych se tímto odvolal proti rozhodnutí o nepřijetí..." "Vážení, dovolte mi, abych tímto požádal o prominutí přijímacích zkoušek, protože..." a teď zdůvodnění (ale to už si musíte vymyslet sami: "protože jsem děsně cool a beze mě by fakulta došla nedozírné ztráty", "protože jsem vyhrál celostátní kola chemické, biologické, fyzikální a matematické olympiády", "protože jsem za úplatky profesorskému sboru kvůli známkám dal celé jmění" etc. S pozdravem, podpis a nazdar bazar. A to pěkně vytisknout, na celou stránku, správně přeložit, neoslintat moc obálku a je to... Nebo si myslíte, že když do něčeho takového napíšete román, že to někdo bude číst? Jak asi vypadá odvolání třeba na 1. LF. Udělá se čára, kdo je nad, tak ho přijmou. Pak se zjistí, že 150 z nich tam nastoupit nechce (dostali se třeba na 2. nebo 3. LF a chtějí radši tam :-), takže se čára posune o dalších 150 lidí - ale jen těch, co podali odvolání proti rozhodnutí o nepřijetí - a nikdo nezkoumá, co do toho odvolání napsali, jde jen o pořadí...

U promíjení přijímaček to může být dost podobné. Možná, že bude existovat pár jedinců, kteří budou něčím opravdu výjimeční, na které by se mělo nějak upozornit, ale jinak je to asi čistě o tom, že si fakulta stanoví průměr (nebo počet lidí) a kdo ten průměr má (nebo se do toho počtu vejde) a zažádá si, tak je prostě přijat...

Osobně se mi ale myšlenka braní bez přijímaček moc nelíbí, známkování na některých gymnáziích je strašně subjektivní a nijak to nevypovídá o kvalitách a studijních předpokladech studentů...

tak to nabírání lidí bez přijímaček má podle mě své klady i zápory. zápory uz jsi vyjmenoval. ale pokud na prumer pri prijimacich zkouskach na VS nemel byt brat ohled vůbec, tak pak lidi na stredni absolutne ztraceji motivaci se ucit.

Já si osobně myslim, že zohledňovat jakýmkoliv způsobem známky ze střední je velice nespravedlivý. Přísnost známkování se bude škola od školy lišit. Například rozdíl ve známkách na zdrávkách oproti některým gymnáziím je propastný (nic proti zdrávkám). Vím, že například cca před dvěma lety v podstatě nebylo možný se dostat s horšim vysvědčenim na veterinu. A to bez ohledu na počet získaných bodů z testů - prostě se hlásilo tolik lidí, že přijatí byly jen ti s nejlepšími písemnými testy a navíc se skoro plným počtem bodů za vysvědčení. Zdá se vám to fér? Já kvůli tomu studuju medicínu, a to sem vždycky chtěl léčit zemědělský zvířata... :-)

To je pravda, na zdrávkách se klade důraz hodně na praxi a taky se hodnotí celkem přísně, třeba já jsem měla z praxe za 3 a to proto, že jsem nedokázala ustlat postel do 5min tak aby byl pruh na prostěradle 10cm od okraje na každé straně nebo že se mi z 12lidí podařilo odebrat krev pouze 11..mimochodem tomu 1 člověku to neodebral ani zkušený anesteziolog:o) no a pak jsou to další předměty a to hlavně v začátcích, učí lékaři, kteří přednáší na medicíně, pletou si své 15leté žáky s medikama a pak to podle toho vypadá..

no zkrátka tim chci jen říct, že někdo na jedné škole propluje s průměrem 1,1 celkem bez obtíží a někdo stejně inteligentní má třeba na jiné škole 1,4 tvrdě vydřených. Znamená to, že by měl být na tom hůř při přijímacím řízení?

Dobrý, tak vidim, že to může být i obráceně, než sem to vnímal já. Za prostěredla nás na gymplu nikdo nešikanoval :-), ale zase u nás ti klidně napařili za 4 z občanky, když člověk neuměl úplně přesně definici z učebnice, to pak jde průměr na vysvědčení svižně dolu... I když bezchybný definice byly možná docela dobrá průprava na některý předměty tady na 2LF - nemusíš věci rozumět, musíš znát přesně definici z mýho skripta, něco mi to připomíná.

No já studuju na 1.lf je to sice mazec,ale co se dá dělat! Chemii jsem sice napsala na 1.termín,ale teď trochu bojuji s fyzikou!Já si myslím, že Plzeň je sice možná trochu lehčí, ale oni se v 2.ročníku z toho zblázní!A to mi věřte!A nic není zadarmo, takže se zatáhnout a holt se učit!

Filip: Ty jsi se na střední učil jen kvůli známkám? To mě překvapuje. Já a spousta dalších lidí co znám, tak se tam učili hlavně proto, že se chtěli něco naučit. Dost lidí se také snažilo se učit proto, aby udělali přijímačky (jako ve smyslu aby na ně něco uměli). Takže argument, že jediná motivace lidí k tomu, aby se učili, je podle mě lichý (a pak na medicíně to platí tím spíš). Nebo si myslíte, že se vás někdo bude pak ptát, co za známku jste měl z veřejného zdravotnictví? Ne, nebude... A hnát se za stipendiem? To jako kvůli té pětistovce měsíčně má cenu si ničit nervy? Budete se učit od rána do večera a pak stejně půjdete na zkoušku k někomu prchlivějšímu, kdo se špatně vyspal a máte po srandě (a hlavně po stipendiu). Červený diplom to samé. Když místo toho radši jednou za čas půjdete na nějakou brigádu, přijdete si na víc peněz...

Gábina: Srovnávat ve známkách různé typy škol je podle mě ještě více šílené. :-) A nejsem si jist, jak by se na těch pár medicínách, kde chtějí brát v potaz prospěch dívali na to, že většina uchazečů o studium má ten prospěch z gymnázia a někdo jiný ze zdrávky... Tím nechci říct, že něco z toho je těžší nebo lehčí, že na jednom typu škol jsou lepší známky - ale prostě je to něco, co se asi srovnává dost blbě. To je jak srovnávat ne jablka s hruškama, ale spíš třeba domácího pinče s banány. Na zdrávce asi budou menší nároky co se týče znalostí, ale zase nám tu říkáš, že o to více si můžete užít buzerace kvůli manuální zručnosti...

Ono se špatně srovnávalo i na základkách, kam jsme asi chodili všichni. Já skoro třeba na základce nikdy neměl vyznamenání, protože jsem měl trojky z předmětů, jako je tělocvik, nebo různé tyhle "výchovy". A matematika, fyzika a jazyky to nezachránily. A nějaká blbá šprtka, co fyzice vůbec nerozuměla, ale jakž takž se vždycky zpaměti naučila na písemku 3 vzorečky, se mi pak ještě smála, že ona vyznamenání má. A kde dneska je? Prodává někde v supermarketu. A kde jsem já? :-) No, to vám radši říkat nebudu, kdo mě zná, tak ví. :o)

Takže se prostě už konečně vykašlete na nějaké známky... A já bych byl jedině rád, když se na ně vykašlou i lékařské fakulty. Tam kde se na ně nevykašlali, tak se to na kvalitě studentů myslím celkem projevuje...

Adam: Nemyslíš snad jednu nejmenovanou paní profesorku z Ústavu histologie a embryologie? :-) Ona to se studenty myslí dobře... Jen někteří občas nepochopí, co od nich přesně chce slyšet... A někteří jsou fakt tupí a na zcela jednoduché otázky prostě ne a ne odpovědět. Nebo je to možná jen chvilková indispozice z toho stresu, kdo ví. Jinak si ale myslím, že je to na 2. LF fajn - že právě víc než kde jinde ocení, když přemýšlíte - a ne když se jen všechno nabiflujete na zpaměť bez pochopení...

Ahoj. Znovu Vás zdravím. Rád bych se zeptat všech, kteří se letos hlásí na 2. lf (nebo kamkoli jinam) jakou budou podávat "jistou" přihlášku ? Docela by mě to zajímalo, protože jsem se ještě nerozhodnul. Díky moc za odpověď.

pro MaT: Menší nároky na znalosti? Je vidět, že jsi zdrávku nedělal..Spíš bych řekla méně všeobecné..:o)

Tím co jsem psala jsem nechtěla srovnávat různé typy škol (nejspíš jsem se vyjádřila nejasně-omlouvám se), ale chtěla jsem tím říct, že např. gymnázium ve městě "X", může mít vyšší nároky na studenty než na gymnáziu ve městě "Y"..A také to, že stejně učenliví a inteligentní lidé mohou mít tudíž každý jiné známky, znamená to že by jeden z nich měl mít přijímací řízení "zadarmo" a druhý ne?

Tím chci jenom říct, že se mi to přijímání za průměr příliš nezamlouvá..zrovna tak jeho zohledňování při přijetí..ale je to jen můj subjektivní názor!

pro Uhrov : Ja se chci strasne moc dostat na 2.LF.Celou svou pripravu proto zameruju prave na prijimacky do Motola.Ale je jasny,ze clovek musi pocitat i s tim,ze se nebude darit.A jako jistotu mam 1.LF,protoze tam se staci naucit ty modelovy otazky.No uvidime,jak to v cervnu dopadne

Gábina: Ano, přesně tohle si myslím taky - že prostě různé gymply, různé známkování a že to není objektivní. A nejen v různých městech, jsou i města, kde je víc gymnázií, která se mezi sebou také liší. Takže s Tebou naprosto souhlasím, že to přijímání za průměry je prostě kravina...

Ad "sázka na jistotu" - nevím jak teď, ale za nás i lidé, co chtěli na medicínu, si jako "zálohu" dávali přihlášku i na nějaký jiný typ školy, u kterého fakt měli jistotu, že by se tam dostali - a po roce to třeba na medicínu zkoušeli znova (pokud o to fakt stáli). A to bylo dobré volit nějakou školu, která by jim pak třeba pomohla ve zdolání těch přijímaček na medicínu. Tak lidi zkoušeli třeba pedagodickou fakultu (obory jako biologie, chemie), přírodovědeckou fakultu (na biologii byl celkem nával, ale na chemii ne - to jsem měl jako zálohu já). Dávat si jako zálohu zrovna 1. LF, no ehm... Tam jsem dělal přijímačky taky, ale naštěstí jsem je neudělal (odmítal jsem se učit zpaměti nějaké modelové otázky) a na 2. LF ano. :o)

Ještě k těm nárokům na znalosti - ano, všeobecné vzdělání ze zdrávky bude asi fakt člověku později trochu chybět. Dějepis, literatura, filozofie, více jazyků (?)... Jaký je celkový objem znalostí, co po člověku můžu na zdrávce chtít, nevím. Třeba se to taky i dost liší mezi zdrávkami. :-) Ale - a teď ať se Gábina, ani jiná sestřička neurazí - ze zdrávek prostě asi většina absolventů (nebo možná spíš absolventek) na univerzity studovat nepůjde. A univerzitní studia mají myslím ještě větší nároky. Tudíž, když to řeknu trochu kulantněji - na gymplech asi bude přeci jenom větší podíl lidí, kteří "mají na to" vystudovat i na univerzitě. (Což samozřejmě nevylučuje, že občas na zdrávce skončí i génius, který pak půjde na medicínu a udělá jí levou zadní - jen jsem chtěl říct, že to asi bude docela vzácné... :-)

No ja ted prave studuju prvnim rokem prirodovedeckou fakultu,obor molekularni biologie a rozhod jsem se jit na medicinu letos.Myslim,ze mi tenhle rok,kterej stravim ne PrF urcite pomuze.Kdo chce delat vedu,tak mu muzu prirodovedeckou fakultu jen doporucit!Jinak s tema znamkama souhlasim.Nelze srovnavat gympl se zdravkou a take uroven gymplu je velmi casto dost rozdilna.Tudiz brat v potaz u prijimaciho rizeni znamky je naprosta blbost a je to naprosto neobjektivni.Jinak ono neni tezky se naucit tech 3000 otazek,jelikoz stejne clovek tak 90procent pochopi a nasrotit se musi jen tak 300

Pro Ondru -> Mým snem je taky dostat se na 2.lf, protože je mi ze všech lékařských fakult zdaleka nejsympatičtější a jak je vidět, není to jen můj subjektivní názor. Ja jsem ještě na Gymplu, průměr nemám takový, abych se dostal bez přijímaček a jsem vlastně rád. Rozhodně to nevidím jako překážku. 1.lf bych jako jistotu rozhodně nepočítal, protože ta pravděpodobnost 30 % ti moc jistoty nepřidá, ale tvoje situace je např. od mojí diametrálně odlišná. Ty když se nedostaneš letos, zůstaneš na škole (která je mj. skvělá a máš bezva obor) a můžeš porkačovat dál. Já bych plakal :-)

Jako takovou alternativu jsem si vybral FBMI ČVUT (je to fakulta biomedicínského inženýrství). Musím říct, že mě ta studijní náplň vážně laká a vypadá to moc zajímavě. Navíc tě vezmou bez přijímaček máš-li za čtyři roky průměr z fyziky, biologie a matiky pod 1,5 (vždycky jen ze dvou z těch předmětů, které si zvolíš, např. fyzika a biologie do 1,5). Což je v pohodě. Nemáte někdo s tímhle oborem aspoň minimální zkušenost ?

A poslední otázka na Ondru :-) tvůj mejl ,... nemáš tam jméno jednoho moc dobrého, ale bohužel moc mrtvého kytaristy ?

Pro MaTa -> Rozhodně se nechci učit nazpaměť otázky. Je mi jasné, že s tím taky nesouhlasíš, ale když ty soubory otázek vydali, byla by hloupost si je nepořídit a nepoužít je. Navíc, když letos bude skladba otázek na 2.lf odpovídat skoro bez vyjímky těm testovým souborům.

Ještě bych se rád zeptal na dvě věci, které se týkají života na 2.lf. První věc je, jestli je možné při přednáškách používat notebooky. Zajímá to jednoho mého kamaráda a mě vlastně taky. Jsou v posluchárnách zásuvky ? Nebo je pořád upřednostňovaná ta psaná forma poznámek ? A poslední otázka. Zajímá mě, jestli máte na kolejích (resp. pokojích) internetovou přípojku, případně Wi-fi nebo cokoli. Vidím, že jsi na netu dost často, tak mě to moc zajímá. Já už si bez internetu práci představím jen těžko. Navíc se tím při škole tak trochu živím. Díky moc za odpovědi. Ahoj a hodně štěstí

ahoj, měl bych dotaz na jednu otázku z biologie, str. 44, číslo 376:

Genofond populace může být ovlivněn:

a)selekcí

b)příbuzenskými sňatky

c)inbreedingem

d)migrací, platí A a D.

díval jsem se do více zdrojů, genofond populace prý ovlivňuje mutace, selekce, migrace a hlavně v malých populací gen. drift a inbreeding a vlastně i ty příb. sňatky. mají to teda dobře? myslí se tím genofondem genetická rovnováha? dík za odpovědi

Ale jo, jasně, když se člověk chce dostat na 2. LF a 2. LF teď vydává modelové otázky, tak asi nejlepší, co můžete udělat je, se je taky naučit...

Ad notebooky na přednáškách. Já sám jsem na gymplu snil o tom, že až půjdu na univerzitu, že si pořídím notebook a že si do něj budu pěkně psát poznámky. Bych je totiž po sobě aspoň přečetl, navíc myslím, že na klávesnici píšu rychleji. Bohužel, nejlevnější notebooky tehdy stály 50 000, ty trochu použitelné klidně i 80 000. Levnější byly leda nějaké "ojetiny" a to byly občas takové křápy, nebo v takovém stavu, že jsem si to rozmyslel. Navíc jsem tehdy neměl ani těch 10-20 tisíc. A rodiče tím spíš ne. Takže jsem si v prvním týdnu v Praze pořídil asi za stovku kroužkový blok, do něj náhradní papíry a s tím jsem vydržel celých těch šest let (resp. s dokupováním papírů). Podle mě je to ideální (neberu-li v potaz notebook :-) - a možná bych to stejně dělal i na gymplu, ale tam se na nás myslím ještě učitelé snažili tlačit, že musíme mít sešity... Na vysoké škole po vás nikdo nic takového chtít nebude. Resp. na vysoké nikoho nezajímá, jestli si vůbec něco zapisujete. Jsou to koneckonců vaše poznámky. Nikdo vám to kontrolovat nebude... No ale po promoci jsem si svůj sen splnil a notebook si konečně pořídil. :-)

Popravdě řečeno, za těch šest let jsem to moc neviděl, že by někdo datlil o přednáškách do notebooku. Možná že u nižších ročníků už by to bylo teď častější. Ono je to ale asi dáno i typem školy. Na ČVUT bude každý druhý student psát jak prase, tak aby po sobě něco přečetli, tak všichni budou mít notebooky. :o) (Ne že by většina lékařů nepsala jako prasata :-) Krásně to je vidět i pak v praxi. Když jsem byl na mezinárodním kongresu "Internet in medicine", tak tam měl notebook snad každý druhý - ale myslím, že spíš než poznámky si tam četli poštu (WiFi aspoň během kongresu je super věc). Oproti tomu na jednom kongresu o fetální medicíně (porodníci, neonatologové) jsem byl asi jediný, kdo si tam pustil počítač. Takže asi tak.

Co se týče poslucháren - do lavic zásuvky zavedené nejsou - s vyjímkou těch, které tam jsou třeba na promítací zařízení (diaprojektor, dataprojekto, eventálně zpětný projektor). Když to ale nebude zrovna využité, nebo tam bude nějaká rozdvojka, tak pokud by člověk seděl blízko, nemusel by to být problém. Taky jsou zásuvky na zdech, kdyby si člověk nosil prodlužovačku a seděl někde u kraje, tak by to asi taky šlo. Přednášejícím by to snad vadit nemělo, leda možná některým starším, ultrakonzervativním, by mohlo přijít, že moc bušíte do klávesnice a že tím rušíte ostatní. Ale kdyby člověk seděl někde v zadnějších řadách, tak si myslím, že si ničeho ani nevšimnou (že si lidé v zadních řadách hrajou piškvorky, to je běžné, ale když si v první řadě položíte na lavici noviny, tak bacha, i když je nečtete - pak se to s vámi může táhnout klidně i přes rok :-).

Co se týče internetu - zrovna teď jsem zajišťoval v jedné posluchárně projekci pro jednu konferenci - ethernetová zásuvka je tam jediná a ta ještě ke všemu nejde, takže asi tak. :-) Na WiFi zatím zapomeňte, ale je fakt, že v posledním roce už se o něčem takovém spekulovalo. A pokud vím, 2. LF, resp. FN Motol, by se měla snad někdy v dohledné době stát členem projektu EduRoam (www.eduroam.cz). Takže kdo ví, když budete letos přijati ke studiu na 2. LF, tak už se WiFi na fakultě třeba i dočkáte...

Situace na kolejích - záleží na tom, o jakou jde kolej. Zrovna Kajetánka v tomhle byla vždycky celkem progresivní a to právě díky snaze lidí z 2. LF. Ale internet také nebyl všude, na všech pokojích. A pořád není, i když už je zasíťovaná snad aspoň polovina koleje (taky podle poptávky, že). WiFi tam není, "jen" 100 MB ethernet. Konektivita ven je ale nic moc, myslím že pořád jen 11 Mbps do Pasnetu (bezdrátově). Už ale aspoň ne nespolehlivou linkou někam z z VŠE, kde pořád padal router pod větší zátěží, ale je to přes Hvězdu, která bere konektivitu někde na Petřinách, kam to snad je tažené i optikou. Optiku asi na Kajetánku ale hned tak někdo nezavede. WiFi tam pokud vím zatím není, ale určitě by to byl zajímavý způsob, jak rozšířit konektivitu i k dalším studentům (určitě lepší, než třeba ty 3 modemy, které se využívaly z těch pokojů, kde nebyl ethernet dřív). Jinak někdo se zmiňoval, že se někde na Kajetánce dá chytat signál z nějakých sítí kolem (snad i CZFree). Zvlášť na Kajetánce 1 někde v horních patrech si to celkem dovedu představit. :-)

mek: K modelovým otázkám přístup nemám. Genofond populace neznamená rovnováha, ale prostě celkové genetické bohatství v té dané populaci. Jestli tam jsou nějaké geny v rovnováze nebo ne, o tom snad termín "genofond" nic neříká. No a genetická výbava určité populace může být určitě ovlivněna selekcí, příbuzenskými sňatky (to je snad v podstatě ten inbreeding), inbreedingem, ale i migrací (záleží na tom, co považujete za populaci, jestli si jí předem definujete jako nějaký třeba geograficky ohraničený soubor jedinců, tak asi počítáte s tím, že tam nikdo nepřimigruje, ale těžko to budete nějakým ptákům v reálu vysvětlovat, že jsou z jiné populace, tak ať si vypadnou jinam :-). Takhle jak je ta otázka formulovaná, jí nějak nechápu. Můžou být všechny odpovědi? Nebo jako dohromady může být jen A a D? Jsou u těch otázek nějací autoři?